GLASUVA NA POMAČİ & ......POMAK HALKININ SESİ
Uye olarak desteklerimizi sunalim.

Kavakli Köyu / Meric / Edirne

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

default Kavakli Köyu / Meric / Edirne

Mesaj tarafından pomaklar.com Bir C.tesi Haz. 23, 2007 9:31 pm

Edirne/Meriç/Kavaklı köyü


KAVAKLI GEÇMİŞİ:
Kavaklı Köyü eski bir Rum Köyüdür. Bir ara ilçe görevi yapan köye, şimdikilerin gelişi 1923 yılına rastlar. Yunanistan topraklarında kalan Drama İlçesine bağlı Pulevu ve Kalçavu Köylerinden toplam 80 hane olarak göç eden köylülere yerleşme yeri olarak aynı ilçeye bağlı ve nahiye durumunda olan Küplü gösterilir. Küplü'de Bulgaristan çıkışlı pomaklar oturmaktadır. Ancak Pulevu ve Kalçovu Köyleri'nden gelenlere Kavaklı'da yerleşme teklifi edilir ve köylüler o yıllarda Kavaklı denen köye yerleşirler. Bu adın geliş nedeni bilinmez. Yaklaşık 420 kişiden oluşan göçmen köylüler, köy içinden geçen bir dereyi sınır yaparlar ve böylece geldikleri yerdeki komşuluk geleneğini bozmamaya dikkat ederler. Ancak bu yerleşme iki ayrı köy değil, bir köyün iki mahallesi biçiminde olmuştur. Köyümüz de pomakçayı bilmeyen yok denecek kadar azdır.

KISACA KAVAKLI:
Kavaklı, Uzunköprü'yü Meriç'e bağlayan yol üzerindedir ve aynı yol köyü Uzunköprü yönünde Yakupbey'e Meriç tarafından ise Olacak köylerine bağlar. Karahamza ile Hasırcıarnavut Köyler'i kuzeyde, Paşayenice ise güneyde komşusu olduğu diğer köylerdir. En yakın köy olan Yakupbey'e 3km, ilçeye[Meric'e] 10km, pazarlama yönünden ilçeye oranla daha fazla etkilendiği Uzunköprü'ye ise 15km uzaklıktadır. Devamlı motorlu araçların geçtiği stabilize yol ile ulaşım sıkıntısı olmayan Kavaklı, konum tipi olarak merkez bir köydür. Köyümüzün nufüsü 2006 yılı itibari ile 700 kişidir.Son 20-25 yılda köyümüz çok yoğun bir şekilde dışarı göç vermiştir. Birçok insan Çorlu, Çerkezköy, İstanbul, Edirne, Kırklareli vb. yerlere çalışma amacıyla göç etmiştir. Bu göç, köy nüfusunun önemli ölçüde azalmasına sebep olmuştur. Önemli günlerde, bayramlarda ve tatillerde köy dışında yaşayan hemşerilerimizin köyümüze gelmesiyle birlikte oluşan yoğunluk hemen göze çarpar. Köyümüzde çiftçilik ve çoğunlukla büyükbaş hayvancılık yapılır. Köyümüz de sulu tarım çok az, genelde buğday, ayçiçeği ve pancar ekimi yapılır. köyümüzde biri köy kahvesi olmakla birlikte toplam 6 kahve, 4 bakkal, 2 berber dükkanı, 3 tamirhane, 1 de banzinlik mevcuttur.

EVLİLİK:
Köyümüzde evlilik; ilk önce gençler birbirlerini sever, konuşurlar daha sonra erkek tarafı kız tarafına kızı istemeye geleceğez diye haber gönderirler. Bir gece sonrada erkek tarafı kızı istemeye gider. Bu isteme 3 gece ardarda eve ziyaret yapılarak gerçekleşir. 3. gece kızı vermeyi kabul ettikten sonra erkek kız evine, kız ailesinin ellerini öpmeye gelir ve biraz oturup kalkılır. Daha sonra hep birlikte bir gün karaşlaştırılır ve çeyiz için alış verişe gidilir. Her iki tarafta da çeyiz gösterilir. Bundan sonra kendi aralarında nişan gerçekleşir, düğün günü kararlaştırılır. Düğünde kına gecesini genellikle evde bayanlar kendi arasında teyipli olarak yaparlar. gündüzü ise kızı erkek evine aldıktan sonra gelenlere yemek verilir ve ardından ise mevlüt okutulur böylece düğün bitmiş olur.

www.kavakli.gen.tr adresinden alınmıştır.

_________________
Edna Pomashka Obich
Bir Pomak Sevdası
www.facebook.com/pomakistan
avatar
pomaklar.com
Admin
Admin

Erkek
Mesaj Sayısı : 1454
Yaş : 45
Yaşadığınız Yer - Doğum yeri : İsveç ( Pehlivanköy )
İşiniz : Yazar,araştırmacı),Siyaset
Tesekkur : 42
Puan : 1467
Kayıt tarihi : 27/05/07

Character sheet
Blog: test

http://pomaknews.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default Geri: Kavakli Köyu / Meric / Edirne

Mesaj tarafından AYDANUR Bir C.tesi Ekim 30, 2010 6:56 pm

Kavaklı, Meriç

Kavaklı, Edirne ilinin Meriç ilçesine bağlı bir köydür.

Tarihi

Kavaklı Köyü

Kavaklı Köyü Edirne İlinin Meriç İlçesi'ne bağlı Pomaklardan oluşan bir köydür.Pomaklığın tarihsel gelişimi hakkında bilgi vererek başlamak daha doğru olur. Pomaklar, Balkanlarda Pomakça konuşan Müslümanlara verilen bir addır. [Bulgarya'da Hıristiyan Pomaklar da vardır!] Pomakların, Kuman Türklerine dayanan uzun bir tarihi geçmişi vardır. Kuman Türkleri miladi 916 yılında Kuzey Çin’den ayrılarak önlerine çıkan Ruslarla savaşıp, XI. ve XII. yüzyılda Ukrayna ve Romanya üzerinden Balkanlara inmeğe başlayan bir Türk kavmidir. İlk olarak kuzey Bulgaristan’a daha sonra güneye doğru inerek Rodoplara ve Makedonya’nın doğu kısımlarına yerleşmişlerdir. Yerleştikleri bölgelere Kumanova, Kumantsi, kumança gibi isimler vermişlerdir. Kuman ve Peçenek Türkleri’nin 1087’de kurdukları federasyonun 1091’de yıkılması neticesinde Kuman Türk boylarından birçoğu Romanya, Macaristan, Avusturya ve Çekoslovakya içlerine kadar giderek gayri Türk unsurların içinde Hıristiyanlığı kabul etmişler ve etnik varlıklarını kaybetmişlerdir. Batı Trakya ile Rodop ve Prin bölgelerinin dağlık kesimlerinde ise bir hayli Kuman Türk boyu kalmıştır.

1065 yıllarından itibaren Bizans, Slavların güneye inmelerini önlemek amacıyla Konya’nın bazı kesimlerinden birçok Türk kabilelerini gayet tavizkar tekliflerle Teselya ile Makedonya ve Rodoplara götürüp iskan ettirmiştir. Bu kabilelerin 55-60 bin kişilik bir topluluk olduğu Bizans kroniklerinde belirtilmektedir. Daha sonra 1345 yılında Gazi Umur Beyin fütuhatına sahne olan bu bölgelere 100 bin kadar Yörük Türkmen iskan edilmiştir.

Anadolu’dan iskan edilen bu Türk-Müslüman grup-ları bu bölgede yaşayan Kuman Türkleri arasında İslamiyetin yayılmasında etkili rol oynamışlardır. Bu gruplar arasında şeyh, abdal, derviş, gibi İslam misyonerleri İslam’ın propagandasını yapmışlardır. Bulgar tarihçileri Zlatarski ve İreçek İslam Dini mis-yonerlerinin Bulgaristan’da İslam propagandasını yaptıklarını ve XIII. asra kadar İslam dininin bu yörelerde yayıldığını belirtmektedir. Tarihi verilere göre Kuman Türkleri’nin ihtida ederek Müslüman oluşları Osmanlı’nın bölgeye gelmesinden önceye rastlamaktadır.

Kuman Türkleri Anadolu’dan gelen Müslüman kardeşlerine maddi ve manevi yardımlarda bulunmuşlar, “öncü”, “ardcı” ve “ileri keşif” kolu olarak aktif görevlerde bulunmuşlardır. Slavlar Kuman Türk Müslümanlarına Osmanlı ordularına yardım ettikleri için yardımcı anlamına gelen “pomagaç” adını vermişler ve bu zamanlarda Pomak şeklini almıştır. Ancak bu kelime Osmanlı müelliflerinin eserlerinde geçmediği gibi, Pomak adına da hiçbir yerde rastlanmamaktadır. Bu tabir Türkçe eserlerde ancak 1877-1878 Türk-Rus harbinden sonra Balkanlar’dan gelen muhaceretler dolayısıyla rastlanır.

Pomaklar bütün tarihleri boyunca Osmanlı Devletine sadakat ile hizmet etmiştir. 1877-1878 Osmanlı-Rus savaşının elim neticeleri Rodopların Rus ordusu ve Bulgar komitacıların istila tehlikesine kaldığı vakit, Rodop Türkleriyle Pomaklar yine birlik ve beraberlik içinde düşmanlarını bu bölgeye sokmamışlardır. 3 Mart 1878’de imzalanan Ayastefanos andlaşması hükümlerine itiraz etmişler ve oturdukları bölgede “Muvakkat hükümet” kurmuşlardır. Bulgar-Rus kuvvetleri muahede şartlarını yerine getirmek için, Pomaklara saldırdılar. Pomaklar ve Rodop Türkler’i, aylarca mukavemet edip memleketlerine düşmanı sokmadılar. 1878 Haziran ayından itibaren büyük Avrupa devletlerinin ve Osmanlı Devleti’nin mümessilleri Berlin’de barış müzakerelerine başladıkları vakit, Rodoplar’da savaş devam ediyordu. Bu çetin mücadele Berlin’de toplanan kongre üzerinde etkili oldu ve çeşitli milletlerin temsilcilerinden oluşan bir heyet, Rodoplar’a gönderildi. Neticede Pomaklar arzularına kavuştular. Berlin Kongresi kararları gereğince müstakil bir “Şarkî Rumeli Vilâyeti” kuruldu ve Pomaklar’ın vatanı düşman istilasından kurtuldu.

Pomaklar’ın konuştukları dile gelince, % 30 Ukrayna Slavcası, % 25 Kuman-Kıpçakçası, % 20 Oğuz Türkçe’si, % 15 Nugayca ve % 10 Arapça’dan müteşekkildir. Buna göre Bulgarlar’ın iddia ettikleri gibi Pomakça’nın Bulgarca’nın bir şivesi olduğunu söylemeye imkân yoktur. Pomaklar bugün Bulgaristan güneyinde, Yunanistan’ın kuzeyinde, Makedonya’nın çeşitli bölgelerinde ve Türkiye’nin kuzeybatısında ve güney orta bölümlerinde yaşamaktadırlar. Bugün kendini Pomak kabul edenlerin sayısı 600 bini aşmaktadır.

[Bunları, gene bu yazının ilk paragrafından yorumsuz aktarıyorum: Pomakların, Kuman Türklerine dayanan uzun bir tarihi geçmişi vardır. Kuman Türkleri miladi 916 yılında Kuzey Çin’den ayrılarak önlerine çıkan Ruslarla savaşıp, XI. ve XII. yüzyılda Ukrayna ve Romanya üzerinden Balkanlara inmeğe başlayan bir Türk kavmidir. Aşağıdaki yüzdelerle karşılaştırın, bakalım ne göreceksiniz!?]

Pomakların genetik yapısı %47 Slav %18 trak %16 proto-bulgar %12 kuman %6 Peçenek %1 Diğerleri

Yukarıdaki verilen datalar resmi ednap verileridir.

Pomaklar umumiyetle zeki, çalışkan ve cesur insanlar olup, daha ziyade ziraat ve ticaretle ile meşguldürler. Şehirlerde oturanların çoğu Türkçe konuşur. Bunlar Türk-İslam medeniyeti içinde gelişmiş olduklarından, bugün duyguları ile Türklüğe bağlı yaşamışlar ve onun keder ve saadetini paylaşmayı bir vazife bilmişlerdir.

Pomaklar’ın Türkiye'ye gelişi 1878 yılı Osmanlı-Rus savaşından sonra ve izleyen 1923 yıllarında yaşanan göçlerle yoğunluk kazanmıştır. Yerleşim bölgeleri ; Balıkesir, Bursa, Çanakkale, Edirne, Luleburgaz, İstanbul, İzmir, Kırklareli, Kocaeli, Kütahya, Samsun, Tekirdağ'dır Nüfus net tespiti yapılamamıstır, çünkü devletin politik bakış açısı gereği Pomaklar’ı Türk olarak saymaktadır ve sayımlarda diğer etnik kültürlere yaptığı gibi yok saymakta ve Türk olarak kayıtlara geçirmektedir.Uluslararası kayıtlara göre 1878 ve sonrasında yaşanan göçlerde 150.000 olduğu ve tabi ki sonraki yılardaki nüfus artışı dikkate alınmadan verilmiş bir rakkamdır. 2 000 yilinda [Erciyes Üniversitesi] tarafindan yapilan arastirmada Pomak nufusu Turkiye'de 500.000-600 000 olarak tespit edilmistir.

Kavaklı Köyü eski bir Rum Köyüdür. Bir ara ilçe görevi yapan köye, şimdikilerin gelişi 1923 yılına rastlar. Yunanistan topraklarında kalan Drama İlçesine bağlı Pulevu ve Kalçovu Köylerinden toplam 80 hane olarak göç eden köylülere yerleşme yeri olarak aynı ilçeye bağlı ve nahiye durumunda olan Küplü gösterilir. Küplü'de Bulgaristan çıkışlı pomaklar oturmaktadır. Ancak Pulevu ve Kalçovu Köyleri'nden gelenlere Kavaklı'da yerleşme teklifi edilir ve köylüler o yıllarda Kavaklı denen köye yerleşirler. Bu adın geliş nedeni bilinmez. Yaklaşık 420 kişiden oluşan göçmen köylüler, köy içinden geçen bir dereyi sınır yaparlar ve böylece geldikleri yerdeki komşuluk geleneğini bozmamaya dikkat ederler. Ancak bu yerleşme iki ayrı köy değil, bir köyün iki mahallesi biçiminde olmuştur. Köyümüz de pomakça'yı bilmeyen yok denecek kadar azdır.

Sayma Sayıları enni/edin/adin dve tri çetri pet şest sedem osem devet deset edinnaysi/enninaysi/adinnaysi dvenaysi trinaysi çetrinaysi petnaysi şestnaysi sedemnaysi osemnaysi devetnaysi dvedeset trideset çetrideset petdeset şestdeset sedemdeset ocemdeset devedeset sto hilyada

Kültür

Kavaklı Köyü, Uzunköprü'yü Meriç'e bağlayan yol üzerindedir ve aynı yol köyü Uzunköprü yönünde Yakupbey'e Meriç tarafından ise Olacak köylerine bağlar. Karahamza ile Hasırcıarnavut Köyler'i kuzeyde, Paşayenice Köyü ise güneyde komşusu olduğu diğer köylerdir. En yakın köy olan Yakupbey'e 3 km, İlçe'ye 10 km, pazarlama yönünden ilçeye oranla daha fazla etkilendiği Uzunköprü'ye ise 15 km. uzaklıktadır. Devamlı motorlu araçların geçtiği stabilize yol ile ulaşım sıkıntısı olmayan Kavaklı, konum tipi olarak merkez bir köydür. Köyün nufüsü 2006 yılı itibari ile 700 kişidir.Son 20-25 yılda köy çok yoğun bir şekilde dışarı göç vermiştir. Birçok insan Çorlu, Çerkezköy, İstanbul, Edirne, Kırklareli vb. yerlere çalışma amacıyla göç etmiştir. Bu göç, köy nüfusunun önemli ölçüde azalmasına sebep olmuştur. Köyümüzde kız isteme; ilk önce gençler birbirleriyle konuşurlar, daha sonra erkek tarafı kız tarafına kızı istemeye geleceğez diye haber gönderirler. Bir gece sonrada erkek tarafı kızı istemeye gider. Bu isteme 3 gece ardarda eve ziyaret yapılarak gerçekleşir. 3. gece kızı vermeyi kabul ettikten sonra erkek kız evine, kız ailesinin ellerini öpmeye gelir. Daha sonra hep birlikte bir gün karaşlaştırılır ve çeyiz için alış verişe gidilir. Her iki tarafta da çeyiz gösterilir. Bundan sonra kendi aralarında nişan gerçekleşir, düğün günü kararlaştırılır. Düğünde kına gecesini genellikle evde bayanlar kendi arasında yaparlar. Gündüz ise kızı erkek evine aldıktan sonra gelenlere yemek verilir ve ardından ise mevlüt okutulur böylece düğün bitmiş olur.Kavaklı Köyü halkı, Milliyetçi ve Dini hassasiyetleri kuvvetli bir topluluk yapısına sahiptirler.Vatan,Millet,Din sevgisini yoğun olarak yaşarlar. Önemli günlerde, bayramlarda ve tatillerde köy dışında yaşayan hemşerilerin köye gelmesiyle birlikte oluşan yoğunluk hemen göze çarpar.Köyün en önemli geleneksel yemekleri ,mısır unundan yapılan Kaçamak ve soğandan yapılan Luçeniktir. Köyde çiftçilik ve çoğunlukla büyükbaş hayvancılık yapılır. Köyde sulu tarım çok az olduğundan,genelde buğday, ayçiçeği ve pancar ekimi yapılır. Köyümüzde biri köy kahvesi olmakla birlikte toplam 6 kahvehane, 3 bakkal, 2 berber, 3 tamir atölyesi, 1 de benzinlik bulunmaktadır.

Coğrafi Konum

Edirne iline 75 km, Meriç ilçesine 10 km,Uzunköprü'yede 18 km. uzaklıktadır.Kuzeyden Türkiye-Yunanistan sınırına 10 km.mesafededir.10 km.Kuzeyinde Meriç Nehri-10 km.Güneyinde ise Ergene Nehri bulunmaktadır.İki tane Baraj bulunmaktadır.Köyün nehirlere yakın arazisiveya uzak olduğundan,Sulamalı tarım yok denecek kadar azdır.Bu nedenle tarım ürünlerinin %90 a yakınını buğday ve ayçiçeği oluşturmaktadır.

İklim

Köyün iklimi, Trakya Karasal iklimi etki alanı içerisindedir.

Ulaşım

E-5 ten ulaşım Edirne'nin Havsa ilçesinden Uzunköprü istikametine sapılır.Karayolu direk takip edildiği zaman,Havsa'dan 45-50 km.sonra Kavaklı Köyüne ulaşılır. Köye ulaşım kolaydır.Meriç-Uzunköprü karayolu köyün ortasından geçmektedir.Uzunköprü-Meriç arası çalışan Otobüsler de köye ulaşımı kolaylaştırır.

Nüfus

Ekonomi

Köyün ekonomisi tarım ve hayvancılığa dayalıdır.

Muhtarlık

Yerleşim yerinin köy tüzel kişiliği alması ile birlikte köyün tüzel kişiliğini temsil etmesi için köy muhtarlık seçimleri de yapılmaktadır.

Seçildikleri yıllara göre köy muhtarları:

> 2004 - Hayri Alan
> 1999 - Cemal Bilgiç
> 1994 - Ahmet Gümüş
> 1989 - Ahmet Gümüş
> 1984 - Cemil Ünver

Okul

Hürmüz ve İbrahim Ataş İlk Öğretim Okulu 1985-1986 yılında ilk kez eğitim ve öğretime açılmıştır.Okul 2005 yılında tadilat geçirmiş olup, yeni haliyle 2005- 2006 yılında eğitim-öğretime başlamıştır. Köyde bulunan okula merkez konumda olması nedeniyle çevrede bulunan 10 köyden taşımalı eğitim olarak öğrenci gelmektedir.

Altyapı Bilgileri

Köyde ilköğretim okulu vardır. Köyün içme suyu şebekesi vardır kanalizasyon şebekesi vardır.Köy içi yolları Arnavut kaldırımı denen taşlarla döşelidir. ptt şubesi ve ptt acentesi yoktur. Sağlık ocağı vardır ancak sağlık evi yoktur. Köye ayrıca ulaşımı sağlayan yol asfalt olup köyde elektrik ve sabit telefon vardır.

Dış Bağlantılar

* Yerelnet
Edirne Meriç Kavaklı köyü hakkında daha geniş bilgileri paylaşayım istedim ...
avatar
AYDANUR
Moderatör
Moderatör

Kadın
Mesaj Sayısı : 68
Yaş : 52
Yaşadığınız Yer - Doğum yeri : Edirne (uzunköprü) İstanbul
İşiniz : emekli
Ad Soyad & İme Prezime :
SELANİKLİ POMAK KİZİ
Sülale ismi : ( kırço sülalesi )
Tesekkur : 24
Puan : 81
Kayıt tarihi : 29/06/07

Character sheet
Blog: Blog

http://www.ayinyakamozlarayansimasi.net

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default Geri: Kavakli Köyu / Meric / Edirne

Mesaj tarafından decenqua Bir C.tesi Ekim 30, 2010 10:41 pm

[Bulgarya'da Hıristiyan Pomaklar da vardır!]
------------------------------------------------------------------------
Demekki Hristiyanlık Etnik kimliği kaybettirmiyor.Anlaşılan bu yazıyı buraya taşıyan Her Kavmi Türkleştiren Senaryoların Esarezedelerinden.

Bir Dine Mensup Olmak Etnik Kimliği Nasıl Yok Eder hiç Anlayamıyorum.Biz Çerkezlerin Yüz Yıllardır Hıristiyan Olan Bir Kesimi var Kafkasyada,onlar Niçin Yok olup gitmediler,hala Çerkezliklerini koruyorlar,tıpkı Hristiyan Olan Pomaklar gibi.

Pomaklar Slav Topluluğundan Ayrı bir Halktır,Çoğu İslam Dinini Tercih etmiştir bu başka bir şey.Evirip,Çevirip yer İsimleri benzeştirmeleriyle Dünyayı Türk görme Senaristlerinin yazılarından biri bu....

Paylaşım için teşekkürler,yinede bilgilendim.Gerçi Pomaklar hakkında yazılan bir çok metin okudum buna benze.Baskların Dahi Orta Asyadan İspanyaya (Pirenelere) binlerce yıl önce gittiğini idda eden Turanist yazarlar/Tarihçiler dahi gördük vesselam...
avatar
decenqua
Üye
Üye

Erkek
Mesaj Sayısı : 49
Yaş : 57
Yaşadığınız Yer - Doğum yeri : 50 Balıkesir/Gönen
İşiniz : Emekli
Ad Soyad & İme Prezime : Recep ŞEREF
Sülale ismi : Çerkezlerin (Adiğe) Decen Sülalesi
Tesekkur : 27
Puan : 89
Kayıt tarihi : 25/02/10

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default Geri: Kavakli Köyu / Meric / Edirne

Mesaj tarafından decenqua Bir C.tesi Ekim 30, 2010 10:42 pm

decenqua demiş ki:[Bulgarya'da Hıristiyan Pomaklar da vardır!]
------------------------------------------------------------------------
Demekki Hristiyanlık Etnik kimliği kaybettirmiyor.Anlaşılan bu yazıyı buraya taşıyan Her Kavmi Türkleştiren Senaryoların Esaretzedelerinden.

Bir Dine Mensup Olmak Etnik Kimliği Nasıl Yok Eder hiç Anlayamıyorum.Biz Çerkezlerin Yüz Yıllardır Hıristiyan Olan Bir Kesimi var Kafkasyada,onlar Niçin Yok olup gitmediler,hala Çerkezliklerini koruyorlar,tıpkı Hristiyan Olan Pomaklar gibi.

Pomaklar Slav Topluluğundan Ayrı bir Halktır,Çoğu İslam Dinini Tercih etmiştir bu başka bir şey.Evirip,Çevirip yer İsimleri benzeştirmeleriyle Dünyayı Türk görme Senaristlerinin yazılarından biri bu....

Paylaşım için teşekkürler,yinede bilgilendim.Gerçi Pomaklar hakkında yazılan bir çok metin okudum buna benze.Baskların Dahi Orta Asyadan İspanyaya (Pirenelere) binlerce yıl önce gittiğini idda eden Turanist yazarlar/Tarihçiler dahi gördük vesselam...
avatar
decenqua
Üye
Üye

Erkek
Mesaj Sayısı : 49
Yaş : 57
Yaşadığınız Yer - Doğum yeri : 50 Balıkesir/Gönen
İşiniz : Emekli
Ad Soyad & İme Prezime : Recep ŞEREF
Sülale ismi : Çerkezlerin (Adiğe) Decen Sülalesi
Tesekkur : 27
Puan : 89
Kayıt tarihi : 25/02/10

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default Geri: Kavakli Köyu / Meric / Edirne

Mesaj tarafından AYDANUR Bir Paz Ekim 31, 2010 7:30 pm

Merhaba Recep bey
Öncelikle pomaklar hakkında okuduklarım dışında bilgim yok.Amacım paylaşmak sizlerin fikirlerinide yazının altında görmek...Pek anlayamadım ama kızgın bir yaklaşımınız var...

"Demekki Hristiyanlık Etnik kimliği kaybettirmiyor.Anlaşılan bu yazıyı buraya taşıyan Her Kavmi Türkleştiren Senaryoların Esarezedelerinden. "

Demekle ne istediniz ? Ben Pomak olmakla gurur uyuyorum.kimsenin kimliğini değiştirmek gibi bir niyetimde yok...Kürt kürttür laz lazdır...Ben onlara pomak desem pomak mı olacaklar...
Ayrıca Kavaklı köyü benim köyüme çok yakın bir köy..Birazda paylaşmaktaki amaç bana yakın olan pomak köylerini aktarabilmek..Bildiğim kadarıyla tamamına yakını pomak kökenli, Bir kısmıda roman kökenlidir...Hiristiyan olduğunuda hiç duymadım...

Eserezede ne demek ?
Anlamını bilmiyorum, araştırdım ama anlam karşılığı yok...

Bana yakıştırdığınız bir kelimenin anlamını bilsem iyi olur...Umarım saygısızlık etmemişimdir...
Selamlar...
avatar
AYDANUR
Moderatör
Moderatör

Kadın
Mesaj Sayısı : 68
Yaş : 52
Yaşadığınız Yer - Doğum yeri : Edirne (uzunköprü) İstanbul
İşiniz : emekli
Ad Soyad & İme Prezime :
SELANİKLİ POMAK KİZİ
Sülale ismi : ( kırço sülalesi )
Tesekkur : 24
Puan : 81
Kayıt tarihi : 29/06/07

Character sheet
Blog: Blog

http://www.ayinyakamozlarayansimasi.net

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default Geri: Kavakli Köyu / Meric / Edirne

Mesaj tarafından decenqua Bir Paz Ekim 31, 2010 10:37 pm

Yazının İçinde,''Pomakların, Kuman Türklerine dayanan uzun bir tarihi geçmişi vardır. Kuman Türkleri miladi 916 yılında Kuzey Çin’den ayrılarak önlerine çıkan Ruslarla savaşıp, XI. ve XII. yüzyılda Ukrayna ve Romanya üzerinden Balkanlara inmeğe başlayan bir Türk kavmidir.''Bu Satırlar Vardır.Bu İddalar Balkanları Türk Toprakları,Türklerin Atalarının olduğunu Israr eden Turanistlrin ifadesidir.''Eserzede'' bir Hikayenin Tesirinde kalan demektir.Pomakların Türk Olduğu Şartlandırılması da Turanist idealistlerin Tarihe dayanarak yarattıkları eserdir aynızamanda.Ve Esas Kimliğine Nazaran Bu Yazılmış Tarihin Eserlerin Tesirinde Kalanlarada ''Eserzede''denir.

Herşeye Rağmen bu esaretin Şartlandırılmışlığıyla,Kimliğini değiştiren,inkar durumuna gelen diyede anlaya biliriz.

Fakat Ben Sizin Son Açıklamanızdan dolayı bu yazıyı olduğu gibi alıntıladığınıza ve benim fark ettiğim satırları fark etmediğinize inandım.Bilhassa ben SİZDEN ÖZÜR DİLİYORUM.

Yani Pomaklar başlı başına bir Kavim,Halk,Kimlik,Kültürdür.Bunda Hem Fikir Olduk.Açıklamanıza da Ayrıca Teşekkür ederim.

Çünkü Malesef Çerkezken,Lazken,Pomakken,Boşnakken v.s köklerini OrtaAsyaya Bağlayan inandırılmışlar var,ben böyle zannettim tekrar ÖZÜR DİLERİM:

Saygılarımla...
avatar
decenqua
Üye
Üye

Erkek
Mesaj Sayısı : 49
Yaş : 57
Yaşadığınız Yer - Doğum yeri : 50 Balıkesir/Gönen
İşiniz : Emekli
Ad Soyad & İme Prezime : Recep ŞEREF
Sülale ismi : Çerkezlerin (Adiğe) Decen Sülalesi
Tesekkur : 27
Puan : 89
Kayıt tarihi : 25/02/10

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default Geri: Kavakli Köyu / Meric / Edirne

Mesaj tarafından AYDANUR Bir Ptsi Kas. 01, 2010 11:02 am

Açıklamalarınız için teşekkür ederim Recep bey ..
Benim kişiliğime asla uymayan bir karşılığı varmış...Özümden ödün vermeyi bırakın, kimliğim hakkındada kimseye söz ettirmem...Kültürümüzü elimden geldiğince devam ettirmeye çalışıyorum ..
Zaten biz geniş bir pomak ailesiyiz.Hernekadar göçler olsada anane, gelenek- görenek aynı devam ediyor..Kız isteme, nişan, düğün, asker geçirme, yada meci dediğimiz sedenkalar...
Bu yaz sonunda iki günlüğüne köye gitmiştim.Yenge hanım akşamı hemen komşulara haber salmış.Duyan geldi sağolsunlar ...
Çocukluğumun tadı olmasada yine malelerde yapılanlar yapıldı, güzel bir sedenka olmuştu...
Özrede gerek yok aslında.Siz benim büyüğümsünüz ve görüp geçirdikleriniz bilgileriniz elbetteki daha fazla...Bir saygısızlığım olduysa ben af dilerim...

Saygı sevgilerimle...
avatar
AYDANUR
Moderatör
Moderatör

Kadın
Mesaj Sayısı : 68
Yaş : 52
Yaşadığınız Yer - Doğum yeri : Edirne (uzunköprü) İstanbul
İşiniz : emekli
Ad Soyad & İme Prezime :
SELANİKLİ POMAK KİZİ
Sülale ismi : ( kırço sülalesi )
Tesekkur : 24
Puan : 81
Kayıt tarihi : 29/06/07

Character sheet
Blog: Blog

http://www.ayinyakamozlarayansimasi.net

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default Geri: Kavakli Köyu / Meric / Edirne

Mesaj tarafından decenqua Bir Ptsi Kas. 01, 2010 4:37 pm

AYDANUR Kardeşim aramızda bir poroblem çıkmadı ya buna şükür,sadece yanlış anlaşılmalarımız oldu Smile Fakat karşılıklı bilgilendik..

Sağlıcakla kal ve pomak kal ve de hep geniş pomak ailesi olarak kal (ınız)...

Selamlarımla...
avatar
decenqua
Üye
Üye

Erkek
Mesaj Sayısı : 49
Yaş : 57
Yaşadığınız Yer - Doğum yeri : 50 Balıkesir/Gönen
İşiniz : Emekli
Ad Soyad & İme Prezime : Recep ŞEREF
Sülale ismi : Çerkezlerin (Adiğe) Decen Sülalesi
Tesekkur : 27
Puan : 89
Kayıt tarihi : 25/02/10

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default Geri: Kavakli Köyu / Meric / Edirne

Mesaj tarafından pomaklar.com Bir Salı Kas. 02, 2010 10:57 am

Ben fazla tartismaya girmedim cunki dogrunun bulunacagina emindim.

Yani Pomaklar başlı başına bir Kavim,Halk,Kimlik,Kültürdür
Recep arkadasimiz dostumuzda zaten olayin özetini ortaya koymustur.Buna ayrica sevindigimi belirtmek isterim.
Sevgiler Selamlar.

_________________
Edna Pomashka Obich
Bir Pomak Sevdası
www.facebook.com/pomakistan
avatar
pomaklar.com
Admin
Admin

Erkek
Mesaj Sayısı : 1454
Yaş : 45
Yaşadığınız Yer - Doğum yeri : İsveç ( Pehlivanköy )
İşiniz : Yazar,araştırmacı),Siyaset
Tesekkur : 42
Puan : 1467
Kayıt tarihi : 27/05/07

Character sheet
Blog: test

http://pomaknews.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

default Geri: Kavakli Köyu / Meric / Edirne

Mesaj tarafından Sponsored content


Sponsored content


Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz